סטודנטים נציגי החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך

 

שגרירי המגמה לחינוך, חברה ותרבות

eti shtiner  שטיינר אתי - שנה שנייה -מ.א,  מסלול לימודים עם כתיבת עבודת גמר מחקרית
 etriks@gmail.com
 "סיימתי את לימודי ההוראה בשנת 1993 ומאז עבדתי שנים כמורה ובתפקידים ניהוליים בבית הספר. את רוב שנות עבודתי כמורה עשיתי בארה"ב ונהניתי מכל רגע. כאשר חזרנו לארץ, רציתי להמשיך את לימודיי בתוכנית שתעניק לי אפשרות ללמוד ולהתפתח גם בנושאים חברתיים ותרבותיים. המגמה לחינוך חברה ותרבות ענתה על הצרכים הללו. היא מאפשרת לי להישאר בתחום החינוך ומשלבת בתוכה אספקטים חברתיים ותרבותיים שבפועל, בעבודת השטח, לא ניתנים להפרדה. הם קשורים ומשפיעים זה על זה ונותנים לנו, אנשי החינוך, תמונת מצב הוליסטית יותר.  אני לומדת במסלול לתיזה ועבודת המחקר שלי תתמקד בתושבים חוזרים כ"מהגרים לארץ המולדת".
 אשמח לענות על שאלות.  בהצלחה !"
    
chen yaari חן יערי- שנה שנייה - מ.א, מסלול לימודים עם כתיבת עבודת גמר מחקרית
 
"כבוגרת תואר ראשון בחוגים סוציולוגיה – אנתרופולוגיה והוראה, הלימודים במגמה לחינוך, חברה ותרבות היוו עבורי המשך טבעי. במגמה זו מצאתי את השילוב בין שתי הדיסציפלינות בהן עסקתי בלימודי התואר הראשון, שילוב שביטא את תחושתי האישית כי אלו חוברים יחדיו לכדי שלם אחד. המגמה משלבת פיתוח ראייה ביקורתית כלפי תהליכים חינוכיים יחד עם ראייה מפוקחת של אחריות חברתית ותודעה קהילתית. אלו, לעניות דעתי, נדרשים לכל אזרח בר דעת המודע כי תמונת עתידנו טמונה במכחול החינוך, אך בעיקר לכל אדם הרואה עצמו איש חינוך ואוחז בידיו באותו המכחול שיכול לצייר לכולנו עתיד טוב יותר."   
    
talia madar  טליה מדר - שנה שנייה - מ.א, מסלול לימודים עם כתיבת עבודת גמר מחקרית
 talya20@gmail.com
 "בשנת 2006 סיימתי את לימודי התואר הראשון באוניברסיטת חיפה בחינוך מיוחד ובסוציולוגיה, במקביל למדתי לקבלת תעודת הוראה לשני המקצועות.
הרגשתי כי עדיין לא מיציתי את לימודיי האקדמאיים והמפגש שלי עם מערכת החינוך הפורמאלית היה אמביוולנטי. לכן החלטתי להמשיך בלימודים גבוהים, בחרתי במגמה "לחינוך חברה ותרבות" משום שהיא שמה דגש על החינוך הבלתי פורמאלי בו אני עובדת כיום בתפקיד מנהלת מחוז צפון של פרויקט החינוך של ארגון "לתת" – "אני בשבילך".
כמו כן, הלימודים במגמה חשפו בפניי עולם תוכן בתחומים מגוונים שעיקרם להקנות לבוגרי המגמה ראיית עולם כוללנית בתחום החינוך.
לדעתי, המגמה מתאימה לאנשים שמעוניינים להשפיע ולשנות ולו במעט את המצב בו שרוי החינוך בחברה הישראלית."
    
limor afori   לימוד אפורי- שנה שלישית- מ.א, מסלול לימודים עם כתיבת עבודת גמר מחקרית
 limoraf@gmail.com
 "אני בוגרת תואר ראשון בסוציולוגיה- אנתרופולוגיה - אותו סיימתי ב1997. מאז למדתי "הנחיית קבוצות" בלימודי המשך של הפקולטה לרווחה ובריאות באוניברסיטת חיפה ועסקתי בהנחיית קבוצות, במסגרות שונות. כמו כן עסקתי הרבה בחינוך הבלתי פורמאלי, הן בהנחיית קבוצות והן בתפקידים שונים. המשקפיים בהן אני חמושה בדרך כלל אנתרופולוגיות מצד אחד וחינוכיות מצד אחר וכן הסתכלות על הפרט ראשית כאינדוידואל אך תמיד כחלק מקבוצה - כאשר לא ניתן להתעלם מהשפעותיהם ההדדיות. ותמיד ישנם המעגלים הרחבים יותר - התרבות - החברה, ולמעשה החינוך שמעצב ומעוצב - נוצר ויוצר. אלה, למעשה, המרכיבים של המגמה בה בחרתי ללמוד את לימודי התואר השני.
 
נהניתי מלימודי המגמה - הפותחים צוהר לעולם המחקרי ונותנים גם אפשרויות פרקטיות בקורס כמו "הנחיה בין-תרבותית", וכן נוגעים לעשייה החינוכית הבלתי-פורמאלית. ראוי לציין את המרצים במגמה איתם היה תענוג לעבוד, ביחוד פרופ' תמר כתריאל ופרופ' אילן גור-זאב. כמו -כן יחס המזכירות שתמיד היה מסביר פנים ובאו לקראת במה שניתן.
המגמה שמה דגש על הפן המחקרי מהכוון האתנוגרפי ומדגישה עבודה שדה - פגישה עם השטח. אני מתחברת מאד למחקר מסוג זה, לכן בחרתי במסלול עם תיזה. בימים אלה אני עובדת על התיזה שלי אצל פרופ' תמר כתריאל, ושמחה לספר שהתקבלנו להציג את התזה בכנס שייערך בוינה באפריל. כולי תקווה שזהו רק צוהר לעולם המחקרי ובזכות הנגיעה שלי ל"שדה" העוסק בתחומי החינוך הבלתי פורמאלי אוכל להרחיב את היריעה ולפנות בקרוב למחקר נוסף. בהצלחה!"
    
woman-figure   אסדו תמי - מוסמכת - מסלול לימודים ללא כתיבת עבודת גמר מחקרית
 tamy.assedo@gmail.com
 "בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בחינוך, חברה ותרבות. עובדת כמורה במשרד החינוך מזה שש שנים - מחנכת כיתה של אוטיסטים.
הלימודים חשפו בפני תחומי ידע חדשים בחינוך הפורמאלי והבלתי-פורמאלי כמו-כן, במהלך הלימודים במגמה,נפתחו בפני מגוון פרקטיקות בתחום החינוך המאפשרות ראייה מערכתית על החינוך והחיים בכלל.
מאד נהנתי מהלימודים במגמה ומהאפשרות שניתנה לי לבחור קורסים מעניינים במיוחד ומגוונים בנושאים חינוכיים."
 
    

שגרירי המגמה לניהול מערכות חינוך (בחלון חדש, באתר המגמה)

 
Menu