החוג ללמידה, הוראה והדרכה מעוגן בתפיסה אינטגרטיבית של רכישת ידע עיוני ומעשי בתחומי למידה, הוראה והדרכה: למידה בסביבות למידה חדשניות, למידה פרופסיונאלית, הנחיה והדרכה, תכנון לימודים והוראת תחום הדעת. הלימודים מספקים בסיס אקדמי, מחקרי והתנסותי לעבודה במסגרות חינוכיות פורמאליות ובלתי פורמאליות.
תלמידי החוג ירכשו ידע עשיר בהוראת הדיסציפלינה לצד ראיה רחבה אינטרדיסציפלינארית של תהליכי הוראה, תכנון ופיתוח סביבות למידה, תהליכי הדרכה והתפתחות פרופסיונאלית. החוג משלב תכנים בהוראה, למידה והדרכה תוך דגש על הקשר בין תיאוריה, מחקר ומעשה, על פדגוגיות חדשניות, ועל התפתחות אישית ומקצועית של אנשי חינוך.
החוג מתעתד להכשיר ולפתח אנשי חינוך , מורים מקצועיים ומדריכים בעלי ידע אקדמי מעמיק בתחום הדעת במגוון מקצועות, ראייה ומחויבות חברתית מקיפה ויכולות מקצועיות ברמה גבוהה.

קהל היעד

  • בוגרי צבא המבקשים להשתלב במערכת החינוך הפורמלית, הבלתי פורמלית והאלטרנטיבית.
  • מורים ומחנכים המבקשים להעמיק את ידיעותיהם ויכולותיהם בתחומי-דעת ובהובלה חינוכית וחברתית.
  • מדריכים במערכות חינוך פורמליות ובלתי-פורמליות, מריכים בארגונים חברתיים ועמותות, מנהלי מחלקות חינוך ורכזי פרויקטים המבקשים לחקור בתחומם ולרכוש ידע עדכני אשר יאפשר להם בניית פרויקטים ישומיים בשדה החינוכי.
  • צעירים בעלי חשיבה יצירתית ואידיאולוגיה חינוכית המעונינים לפתח תכניות לימוד חדשניות במערכת החינוך הפורמלית, הבלתי פורמלית והאלטרנטיבית.
  • אנשי מקצוע מהתחום המקצועי קליני המעוניניים לפתח כישורי הדרכה.

ייחודיות החוג

  • סגל הוראה-חוקרים בחזית המדע בעלי ניסיון רב בלמידה, הוראה והדרכה.
  • גישה חדשנית היוצרת חווית למידה, הנעה והנאה.
  • למידה תיאורטית לצד התנסות חוויתית.
  • התנסות אישית ואימון בתפקידי הוראה והדרכה (הדרכת קבוצות בפועל).
  • גישה רב תחומית- מסלולי הוראה והדרכה אישית, הדרכת צוותים והדרכה בתפיסה ארגונית.
  • למידה בקבוצות קטנות.


כמו כן, לפתח מחקר אקדמי-חינוכי בשלל תחומי-דעת ותוך מחויבות לרמה גבוהה של קשר עם קהילות חינוכיות בארץ ובחו"ל וייצרת שיח חינוכי עירני, רב-תחומי ורב-תרבותי במטרה לפתח חומרי-למידה ושיטות הוראה חדשניות.

Menu