ד״ר יותם הודהפקולטה לחינוך מברכת את ד״ר יותם הוד, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, על זכייתו במענק הנחשב מארי קירי לחוקר יחיד, במסגרת תכנית המחקר האירופית Horizon 2020, עבור הצעתו: "פיתוח זהותם של לומדים כבוני ידע" (The Development of Students' Identities as Knowledge Builders)

המענק היוקרתי ניתן לחוקרים הטובים והמבטיחים ביותר בעולם. התחרות לזכייה בו פתוחה לחוקרים מכל תחומי הדעת ובכל שלבי הקריירה שלהם, ומתוך אלפי ההצעות שהוגשו, הצעתו של יותם הייתה אחת מתוך הבודדות שנבחרו. המענק מאפשר השתלמות באורך שנתיים, הראשונה באוניברסיטה בחו"ל והשנייה בארץ, שמטרתה למידה ושיתוף פעולה מחקרי בינלאומי, שיוביל בקידום המחקר וקידום החברה האירופאית. המענק מהווה הישג חשוב וראוי לציון. זוהי עדות חזקה לרלוונטיות ולחשיבות של מחקרו.

אנו מאחלים ליותם הצלחה בהמשך דרכו!

ד״ר אריה קיזלברכות לראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, ד׳׳ר אריה קיזל, על שנבחר לעמוד בראש תכנית Communicating Text (טקסטים מתוקשרים) בשותפות ובמימון קרן הנס זיידל הגרמנית.
התכנית הוא המשך להמלצות הוועדה הישראלית-גרמנית לחקר ספרי לימוד שד"ר קיזל עמד בראשה בין השנים 2010 - 2015. מטרתה ליצור פלטפורמות אינטרנטיות שעליהן יוטענו טקסטים שנכתבים על ידי מורים מגרמניה וישראל ואשר מטרתן לעודד את מיומנויות הלמידה העצמאית של תלמידי תיכון משתי המדינות.
בשלב הראשון של התכנית נפגשו בישראל מורים מבית הספר Ignaz-Taschner-Gymnasium שבעיר דכאו בגרמניה יחד עם מורים להיסטוריה ואזרחות מבית הספר הריאלי העברי בחיפה ובמשך שבוע - בהנחייתו של ד"ר קיזל - למדו יחד וגם החלו בפיתוחן של יחידות לימוד שמטרתן להכין את התלמידים בשיטת "הכיתה ההפוכה" לקראת שיעורי אזרחות והיסטוריה.
בשלב השני שהתקיים לאחרונה נפגשו שתי קבוצות המורים במינכן ובבוואריה להמשך התכנית והחלו בהפקתן של יחידות הלימוד. במהלך הביקור בגרמניה ביקרו שתי הקבוצות גם בפרלמנט הבווארי במינכן וכן נפגשו עם ראשי קרן הנס זיידל ובכירים אחרים כמו ראש עיריית דכאו וראש מחוז דכאו. הם גם נפגשו עם תלמידים בבית הספר Ignaz-Taschner-Gymnasium.

לקריאת כתבה על הביקור בגרמניה מהעיתון הגרמני Sueddeutsche Zeitung לחץ כאן (בחלון חדש)

כריכת הספרהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ דני בן-צבי, מהחוג לחינוך מתמטי ומהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, על יציאתו לאור של ספר חדש בעריכתו. הספר "International Handbook of Research in Statistics Education" מחזק את המקום של החינוך הסטטיסטי כתחום דעת ומחקר מבוסס. כמו כן הספר מספק מגוון נקודות מבט על חינוך סטטיסטי ובוחן פרקטיקות קיימות בחינוך סטטיסטי ומציע כיווני התפתחות לעתיד לבוא.

הספר החדש, הראשון מסוגו בתחום החינוך הסטטיסטי, מקשר בין הפרקטיקות של סטטיסטיקה ושל סטטיסטיקאים ובין ההוראה והלמידה של התחום. הספר, שנערך על ידי פרופ' דני בן-צבי כעורך ראשי בשיתוף עםKatie Makar  ו- Joan Garfield, כולל תרומות ממומחים בינלאומיים מתחומי דעת שונים. בעידן של עולם משתנה עבור מחנכים ומורים בתחום הנתונים והמידע, פרקי הספר מציגים תמונת מצב מקיפה מפרספקטיבה היסטורית תוך צילום מצב עכשווי והצעת כיווני התפתחות לעתיד לבוא. בין הנושאים הכלולים בספר: אתגרים בהתפתחות מקצועית של מורים, שימוש בכלים טכנולוגיים חדשניים ללמידה ולהוראה של סטטיסטיקה, עיצוב סביבות למידה, שינוי תכניות לימוד, שיטות להערכה של לומדים, ועוד.

לצפייה בדף הספר באתר Springer לחץ כאן (בחלון חדש)

לצפייה בתוכן העיניינים של הספר לחץ כאן (בחלון חדש)

 

Menu