ד״ר אריה קיזלברכות לראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, ד׳׳ר אריה קיזל שנבחר לנשיא ICPIC האגודה הבינלאומית לפילוסופיה עם ילדים.
ICPIC הוא הארגון הבינלאומי המרכזי, העיקרי והחשוב לפילוסופיה עם ילדים והוא מאגד בתוכו מאות אקדמאים ומומחים בתחום חקירה פילוסופית של ילדים מכל רחבי העולם. הארגון הוא המטריה הבינלאומית לארגונים המקומיים-לאומיים העוסקים בתחום והוא מארגן מדי שנתיים את הכנס המרכזי שבו מוצגות מיטב עבודות המחקר ועבודות השדה בתחום וכן מוציא את כתב העת המרכזי Childhood and Philosophy ויוזם שורה ארוכה של פעילויות נוספות.
ד"ר אריה קיזל קיבל את הידיעה המשמחת על בחירתו ברוב גדול על ידי חברי האגודה מכל רחבי העולם בעת שהציג עבודת מחקר שלו בכנס האירופי לפילוסופיה עם ילדים באוסטריה וימים ספורים לפני שהוא עומד להוביל את הסדנא הבינלאומית השנתית לפילוסופיה עם ילדים.


לאתר האגודה הבינלאומית לפילוסופיה עם ילדים (בחלון חדש)

לאתר האישי של ד"ר אריה קיזל לחץ כאן (בחלון חדש)

לכתבה מה"ג'רוזלם פוסט" אודות המינוי (בחלון חדש)

במסגרתד״ר לוי עם משתתפות באירוע ליל המדענים (קישור בחלון חדש) שהתקיים באוניברסיטת חיפה ביום שלישי 19.9.17, מעבדתה של ד״ר שרונה ט. לוי, הציגה מספר עבודות מחקר, שבכל אחת מהן היו התנסויות שמבקרים יכלו להשתתף בהן.  
הציבור הרחב היגיע, פגש את החוקרים מן המעבדה ושוחח איתם על עבודותיהם.

לצפייה בתמונות מהאירוע לחץ כאן (בחלון חדש)

פירוט העמדות להלן:

מערכות מורכבות - למידה והתפתחות
 ניהול: ג׳נאן סאבא
 
כימיה
 
אסנת זהר: ELI-Chem - הקשר הכימי - למידה על הקשר הכימי דרך תחושת כוחות בין-אטומיים
מודל ללמידה על הקשר הכימי דרך התנסות כאטום במשיכות ודחיות בין אטומים
המשגה חדשה ללמידת המבנה הכימי
המחקר בוחן כיצד התנסויות גופניות בתופעה עבורה חסרים אינטואיציות עשויות לפתח אינטואיציה חדשה


Zohar, A., & Levy, S.T. (2017).  Tug of War? The Dynamic Balance between Forces in a Chemical Bond. Paper accepted for oral presentation at the European Science Education Research Association (ESERA) conference, Dublin City University (Ireland), August 21st – 25th, 2017.
 


סיגל סמון: מי מפחד מהגז?  למידה על חומר בפאזה הגזית עם מודלים ומעבדות


Samon, S., & Levy, S.T. (2017). Micro-Macro Compatibility: When does a complex systems approach strongly benefit science learning? Science Education. DOI: 10.1002/sce.21301


 
יוצאים מן הכלל
שני גולדשטיין (מנחה):  Listening to Complexity  -  למידת אנשים עוורים באמצעות בסימולציות קוליות - Levy, Seeman & Butvinnick, 2017
סט של מודלים המיועדים לאנשים עוורים ללמידה של מערכות במדעים. איליה בוטביניק ויאיר סימן הכינו ספרייה של מודלים שנועדו למורים למדעים, כדי שיוכלו לזמן אותם לתלמידים עוורים.


Peleg, R., Levy, S.T., Lahav, O., Chagab, N., & Talis, V. (2016). Listening Versus Looking: Learning About Dynamic Complex Systems in Science Among Blind and Sighted Students. 12th International Conference of the Learning Sciences, 20-24 June, 2016, Singapore.


שחף טל - מתכוננים לאתגרים דרך משחק
הגברת תחושת מסוגלות באמצעות משחק.  פרוייקט של תואר ראשון במסגרת תכנית המצטיינים.





אלון הירש: רוכבים עם חלקיקים   Biking with Particles
מודלים ללמידה על אוירודינמיקה של רכיבה אופניים שיתופית לצורך עיצוב טקטיקות רכיבה בדבוקה במסגרת תחרות טריאתלון


Hirsh, A., & Levy, S.T. (2013). Biking with Particles: Junior triathletes’ learning about drafting through exploring agent-based models and inventing new tactics. Technology, Knowledge and Learning, 18, 9-37.
 


הגיל הרך
 
סלאם קודסי: בניה חופשית בגנים אנתרופוסופיים ובגנים רגילים


Kodsi, S . & Levy, S.T. (2017). Cognitive developmental aspects of constructive play in Normal and Waldorf Preschools: Technologies & Human Development. The 47th Annual Meeting of the Jean Piaget Society conference, San Francisco, June 8–10, 2017.


 ביאן מסארווה, הנחיה עם פרופ׳ חגית הל-אור: פיתוח אוריינות חישובית בקרב ילדים גן באמצעות פעילויות לא ממוחשבות (CS Unplugged)
 
דניה זקס: התפתחות ההבנה של מערכות חברתיות ופיזיקליות בקרב ילדים צעירים


 
סימולציות שיתופיות
 
ד״ר אילון לנגבהיים (מכון ויצמן, שותף) ואילת שוחט (הנחיה) - אני חלקיק, אנחנו חומר - MeParticle WeMatter
לימוד על מבנה החומר (נוזל, גז) דרך משחקי תפקידים.  סימולציה שיתופית/קבוצתית ללמידה על מבנה החומר ומעברי פאזה דרך התנסות כחלקיק בין חלקיקים.  המחקר בוחן את היתרונות היחסיים של diving in and stepping out in (להיות חלק מן הסימולציה, להסתכל עליה מבחוץ) ללמידה


Langhebeheim, E., & Levy, S.T. (2016).  ConfChem Conference on Interactive Visualizations forChemistry Teaching and Learning: Learning by Being – Playing Particles in the MeParticle-WeMatter Simulation. Journal of Chemical Education, 93(6), 1145-1147.






תמי גבאי: נהיגה בפקקים - TrafficJams!
פקקי תנועה - נוהגים ביחד בתנועה צפופה כדי ללמוד את תכונות הזרימה ודרכים להשפיע עליה, וחוקרים דרכים להגברת מהירות הנסיעה


Levy, S.T., Peleg, R., Ofeck, E., Tabor, N., Dubovi, I., Bluestein, S., & Ben-Zur, H. (submitted revision). Multiple Social Activities within a Constrained Responsive Environment: Discovering Principles of Congestion by Driving in Traffic Jams. Instructional Science.


 עינת פראים (לשעבר לייקין): עיר רפאים Ghost Town
לימוד גאוגרפיה עירונית של בידול והתפשטות עירונית דרך חקירת מודלים וסימולציות


Leikin, E., Almog, H., & Levy, S.T. (2010). Cross-domain learning about complex systems: Exploring models and participatory simulations for learning systems' concepts in ecology and geography (poster). Chais Conference on Instructional Technologies Research. Open University, Israel, February 10, 2010.

Menu