ד׳׳ר אריה קיזל במאמר אורח בגיליון האקדמאיים המובילים בפילוסופיה עם ילדים

ד״ר אריה קיזלברכות לד"ר אריה קיזל ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה שנבחר להיות כותב אורח בגיליון המיוחד של כתב העת האקדמי השפיט Childhood and Philosophy  שהוצא בעקבות הכנס הבינלאומי הדו-שנתי של האגודה הבינלאומית לפילוסופיה עם ילדים International Council of Philosophical Inquiry with Children  שנערך בקיץ האחרון במדריד. בכנס השתתפו מאות אקדמאיים העוסקים בפילוסופיה עם ילדים – תחום המבקש לחקור את הדיאלוג הנוצר בקהילת חקר פילוסופית של ילדים סביב סוגיות כמו חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית וחשיבה אכפתית. מאמרו פורסם בסוף השבוע בכתב העת.
לכתיבת הגיליון המיוחד, שנפתח במאמרו של פרופ' גרט ביאסטה, אחד מגדולי הפילוסופים של החינוך כיום, הוזמנו לכתוב 15 אקדמאיים שהינם מהשורה הראשונה של המומחים בתחום פילוסופיה עם ילדים מכל רחבי העולם ובהם כאמור גם ד"ר קיזל. מאמרו “Existing in the world: but whose world—and why not change it?”  מתכתב בביקורתיות עם תפיסתו של פרופ' גרט ביאסטה ומציע נקודת מבט המבקשת לאפשר לילדים כלים לחשוב באופן ביקורתי על העולם כדי להציע אפשרות של שינוי וזאת תוך שילוב התפיסה היהודית של "תיקון עולם".
לקריאת המאמר

לקריאת המאמר לחצו כאן (בחלון חדש)

לאתר האישי של ד"ר אריה קיזל לחץ כאן (בחלון חדש)

פרופ' מיכל שני בכתבת דעה בעיתון 'ישראל היום'

מיכל שניביום שלישי ה-22 באוגוסט 2017 התפרסמה בעיתון 'ישראל היום' כתבת דעה מאת פרופ' מיכל שני, מהחוג ללקויות למידה, ביחס לשכיחות של לקויי למידה וההתאמות בבתי הספר, תחת הכותרת "התאמות מהסיבות הלא נכונות".

מתוך הכתבה, השכיחות הלא ריאלית של אישורי התאמות ללקויי למידה במערכת החינוך בישראל נובעת ממספר סיבות:  "ראשית, אין הסברה נכונה להרים ולתלמידים על ההשלכות של קבלת התאמות שלא על בסיס לקות למידה. תלמידים מתרגלים לא לכתוב אלא לענות בעל פה, לבצע מבחנים ללא הגבלת זמן, לא לטפל בחסכים שיש להם בהבעה בכתב למשל. אבל כאשר הם מגיעים למבחן הפסיכומטרי ולאוניברסיטאות הם נתקלים ב"קיר זכוכית". לפי הנתונים שבידנו, כארבעה עד שמונה אחוזים בלבד מהלומדים במוסדות להשכלה גבוהה מקבלים התאמות על בסיס לקויות למידה. נתון דומה קיים לגבי התאמות במבחן הפסיכומטרי."  

לקריאת הכתבה המלאה מאתר ״ישראל היום״ לחצו כאן (בחלון חדש)

לקריאת הכתבה בפורמט הדפסה לחץ כאן (בחלון חדש)

Menu