כריכת הספרהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר דבי גולדן, מהחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך והחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על יציאה לאור של ספרה החדש, יחד עם ד"ר לורן ארדריך וד"ר סווטה רוברמן,
Mothering, Education and Culture: Russian, Palestinian and Jewish Middle-Class Mothers in Israeli Society.

בלב הספר Mothering, Education and Culture עומדת שאלת עיצובה של אימהוּת בזיקה אל השדה החינוכי. הספר הוא פרי מחקר השוואתי על מעורבותן של אימהות בחינוך ילדיהן. אוכלוסיית המחקר היא 30 נשים ממעמד הביניים, הנמנות עם שלוש קבוצות חברתיות-תרבותיות בישראל: יוצאות ברית המועצות לשעבר, פלסטיניות ויהודיות ילידות ישראל. במסגרת המחקר ערכנו עמן ראיונות עומק מגובי אתנוגרפיה (ethnographically informed interviews), ולמדנו על השונה ועל המשותף בהשקפותיהן ובאופני הפעולה שלהן בנוגע לחינוך ילדיהן ולתפקידן בהבטחתו. המבט ההשוואתי מגלה כיצד מודלים נפוצים של הורות, כגון ״אימהות אינטנסיבית״, ו״טיפוח מכוון״ (concerted cultivation) מקבלים ביטוי ייחודי אצל אימהות מהקבוצות השונות. הספר מראה כיצד אימהוּת מתעצבת כמארג של מעמד, תרבות ומיקום חברתי, תוך זיקה לפעולה בשדה החינוכי.

לצפייה בדף הספר באתר Palgrave לחץ כאן (בחלון חדש)

לחץ כאן לקישור לפודקאסט באנגלית (מאוגוסט 2017) אודות הספר בתוכנית שנקראת The Tel Aviv Review

 

כריכת הספרהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ דני בן-צבי, מהחוג לחינוך מתמטי ומהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, על יציאתו לאור של ספר חדש בעריכתו. הספר "International Handbook of Research in Statistics Education" מחזק את המקום של החינוך הסטטיסטי כתחום דעת ומחקר מבוסס. כמו כן הספר מספק מגוון נקודות מבט על חינוך סטטיסטי ובוחן פרקטיקות קיימות בחינוך סטטיסטי ומציע כיווני התפתחות לעתיד לבוא.

הספר החדש, הראשון מסוגו בתחום החינוך הסטטיסטי, מקשר בין הפרקטיקות של סטטיסטיקה ושל סטטיסטיקאים ובין ההוראה והלמידה של התחום. הספר, שנערך על ידי פרופ' דני בן-צבי כעורך ראשי בשיתוף עםKatie Makar  ו- Joan Garfield, כולל תרומות ממומחים בינלאומיים מתחומי דעת שונים. בעידן של עולם משתנה עבור מחנכים ומורים בתחום הנתונים והמידע, פרקי הספר מציגים תמונת מצב מקיפה מפרספקטיבה היסטורית תוך צילום מצב עכשווי והצעת כיווני התפתחות לעתיד לבוא. בין הנושאים הכלולים בספר: אתגרים בהתפתחות מקצועית של מורים, שימוש בכלים טכנולוגיים חדשניים ללמידה ולהוראה של סטטיסטיקה, עיצוב סביבות למידה, שינוי תכניות לימוד, שיטות להערכה של לומדים, ועוד.

לצפייה בדף הספר באתר Springer לחץ כאן (בחלון חדש)

לצפייה בתוכן העיניינים של הספר לחץ כאן (בחלון חדש)

 

Menu