2012-2013 | 2013-2014 | 2014-2015

ראיון עם פרופ' הדס ויסמן על סיפורה של ניצולת השואה רלי רובניזון לערוץ האקדמי

hadas-w Hadas-Wiseman"לכל לאיש יש שם שנתן לו אלוהים ושנתנו לו אביו ואמו" כפי שכתבה המשוררת זלדה, ולכל איש יש ספור. רלי רובינזון הייתה רק ילדה בת 4 כשהוריה בחרו להציל אותה בזמן מלחמת העולם השניה ומסרו אותה למשפחה פולנית שהסתירה אותה (שקבלו הכרה כחסידי אומות העולם).היא מספרת את סיפורה המרגש לפרופ' הדס ויסמן מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם. בראיון בערוץ האקדמי הן משוחחות על הטלטלות של התקשרויות ,פרידות וזהויות בחייה של רלי כילדה ששרדה בזהות שאולה בשואה; ועל ספרה " דולה אור מאפר" ובחירת שם הספר וחווית הכתיבה.
קישור לצפייה בראיון: https://www.youtube.com/watch?v=5mysX0FzwLk

ספרה של ד׳׳ר דנה אמיר ׳׳תהום שפה׳׳ תורגם לשפה האנגלית בהוצאת Karnac

 ship-sdana-amirספרה של ד"ר דנה אמיר מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם תורגם לשפה האנגלית בהוצאת Karnac שבלונדון.

(לקריאת תקציר הספר לחצו כאן)


תקציר הספר באנגלית:

Cleft Tongue is an attempt to analyse psychic language and its diverse modes of expression, both within psychic structure and in the interpersonal realm. It begins by looking at two basic forms of delay in the development of psychic language: concrete language, which is based on flattening, and pseudo-language, which is rooted in concealment. The next chapter focuses on the split between voice and meaning which marks psychotic syntax, and the latter’s double function in defending the self against an unconscious death wish. The subject of the third chapter is the chameleon language of perversion, and the relationship between the perverse structure and the primal scene. This chapter is followed by one that suggests understanding autistic syntax as an inverse use of the psychic musical 'organ point'. The fifth chapter discusses the absent function of the inner witness in traumatic language. The sixth chapter discusses psychosomatic language through the distinction between metaphorical, metonymical and psychotic bodily expressions. The final chapter is dedicated to the singular ethics of interpretation. The various chapters, most of them already published in psychoanalytic journals, include detailed clinical illustrations as well as close readings of literary works by Rilke, Beckett, Sartre, Brodsky and Celan.

תרגום הספר הוא עדות חשובה לתרומתה הבינלאומית של ד"ר אמיר לזירתה המקצועית בתחום הפסיכואנאליזה והביבליותרפיה.

ברכות לד"ר עינת הד-מצוינים בוגרת החוג לחינוך מתמטי על קבלת פרס לפירסום מצטיין של חוקרים צעירים מארגון ה AERA

math-eduהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר עינת הד-מצויינים על זכייתה בפרס היוקרתי לפירסום מצטיין של חוקרים צעירים מטעם ארגון ה American Educational Research Association.
הפרס הוענק למאמרה “The co-construction of ‘learning difficulties’ in mathematics: Teacher-student interactions and their role in the development of a שהתפרסם לאחרונה בכתב העת ‘disabled’ mathematical identity” .Educational Studies in Mathematics

ראיון עם ד"ר תמר אלמוג ופרופ' עוז אלמוג שהתפרסם בכתבה ב-The Jerusalem Report בנושא דור ה-Y בישראל

almogsבכתבה שהתפרסמה ב The Jerusalem Report בתאריך 13.1.2014 תחת הכותרת "?Can Generation Y save Israel", רואיינו ד"ר תמר אלמוג, מהחוג ללמידה הוראה והדרכה ופרופ' עוז אלמוג מהחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה על מחקרם בנושא דור ה-Y בישראל.  

לקריאת הראיון והכתבה המלאה לחצו כאן

 

שונות בישראל ובגרמניה: סדנת חוקרים צעירים מהפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה ומאוניברסיטת הילדסהיים שבגרמניה

y1במסגרת שיתוף הפעולה של הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה ושל אוניברסיטת הילדסהיים, התקיימה בגרמניה, בין התאריכים 1-5 בדצמבר, סדנת חוקרים ישראלים וגרמנים ראשונה בנושא "שונות". במסגרת הסדנה הציגו הסטודנטים המשתתפים את מחקריהם, העמיקו לתוך סוגיות מחקריות השוואתיות, כמו גם קיימו סיורים בשדה החינוכי הגרמני.

Menu