תכנית בינתחומית בקשיים ולקויות למידה בחשבון ובמתמטיקה

(תכנית משותפת לחוג לחינוך מתמטי ולחוג ללקויות למידה).

ראש התכנית: ד"ר אירית פלד

התכנית מיועדת למתעניינים בעיבוד מידע מספרי ומתמטי ובתהליכי למידה תקינה ולקויה של

חשבון ושל מתמטיקה.

ניתן ללמוד במסלול א' 36 שש"ס, כולל כתיבת שתי עבודות סמינריוניות והגשת עבודת גמר

מחקרית (תזה).

או במסלול ב'  44 שש"ס, כולל כתיבת שלוש עבודות סמינריוניות ועמידה במבחן גמר.

המסיימים יהיו מוסמכי הפקולטה לחינוך ויהיו זכאים לתואר M.A בחינוך בתכנית הבינתחומית לקשיים ולקויות למידה בחשבון ובמתמטיקה.

 

תנאי קבלה

יש לעמוד בתנאי הקבלה של החוג לחינוך מתמטי והחוג ללקויות למידה.

בחוג לחינוך מתמטי

ציון של 80 לפחות בהוראת מדעים או שילוב של תואר במדעים בציון של 80 לפחות ביחד עם למודי חינוך (תעודת הוראה, למשל) בציון של 80 לפחות.        

בחוג ללקויות למידה

תואר ב"א במדעי ההתנהגות בציון ממוצע של 85 לפחות ולא פחות מ – 80 בכל חוג.

- ציון 80 לפחות במבחן קבלה באנגלית - למידע נוסף לגבי בחינת הכניסה באנגלית והתאריכים לחץ כאן.

- קורות חיים ולפחות שתי המלצות.

-ראיון אישי בשלב המיון הסופי – אליו יוזמנו רק חלק מן המועמדים.

 

לימודי השלמה 

ציון של 80 לפחות בכל קורס בלימודי השלמה (במידה ונדרשו השלמות).  

קורסי ההשלמה הנדרשים ייקבעו בהתאם להחלטת ועדת הקבלה.

318.1000

מבוא לפסיכולוגיה

4 נק'

308.2005

פסיכולוגיה קוגניטיבית

2 נק'

308.2004

אספקטים נוירו פסיכולוגיים של הלמידה

4 נק'

 

 

 

 

 

 

 

 

מבנה הלימודים

 

 

מסלול א'

מסלול ב'

שנה א' חובה:

מתודולוגיה

 

חינוך מתמטי

 

לקויות למידה

313.4001 מחקר כמותי וסטטיסטיקה למ"א+ תרגיל ( 4 שש"ס)

או

308.4171 מחקר כמותי וסטטיסטיקה למ"א ותרגיל (4 שש"ס)

317.4002חינוך מתמטי: קורס אינטגרטיבי (4 שש"ס)

1 קורס חינוך מתמטי (4 שש"ס)

308.4116 עיבוד המספר: היבטים תיאורטיים ומחקריים (2 שש"ס)

308.4190 התפתחות תקינה ולקויה של השפה (2 שש"ס)

308.4140 אורתוגרפיה קריאה ולקויות קריאה (2 שש"ס)

308.4144 קשב והפרעות קשב (2 שש"ס)

בחירה

 

1 קורס בחינוך מתמטי (4 שש"ס)

או

2 קורסים בלקויות למידה (סה"כ 4 שש"ס)

 

20 שש"ס

24 שש"ס

שנה ב' חובה:

 

 

חינוך מתמטי

 

לקויות למידה

* 317.4064 קשיי למידה בחשבון (4 שש"ס)

* 308.4170 נוירו ביולוגיה של הקוגניציה (2 שש"ס)

308.4119 הבסיס הנוירוקוגניטיבי של מיומנויות בחשבון (4 שש"ס) - (סמינר)

308.4162 הערכה ואבחון תפקודי למידה בגילאי הילדות - שיעור ותרגיל (2 שש"ס)

שנה ב' בחירה

2 קורסים בחינוך מתמטי (4 שש"ס )

 

16 שש"ס

20 שש"ס

 

סה"כ שש"ס

 

36 שש"ס

 

44 שש"ס

 

*בשנה ב' תלמידי מסלול א' יהיו פטורים מקורסי חובה בהיקף של 4 שש"ס (כלומר, יורידו באחד החוגים קורס אחד של 4 שש"ס או 2 קורסים של 2 שש"ס). לא כולל הסמינר האינטגרטיבי אותו שני המסלולים לומדים). תלמידי מסלול ב' ילמדו את כל קורסי החובה שבטבלה.

מערכת לשנה"ל תשע"ז בתכנית בינתחומית מתמטיקה

Menu