המגמה בהפרעות רגשיות ובעיות התנהגות

ראש המגמה: ד"ר יפית גבאי

ההרשמה בעיצומה ומסתיימת ב-17.8.17

ילדה עצובההמגמה עוסקת בהעמקת הידע, הגישה הביקורתית, והיכולת המחקרית בתחומים החינוכיים הרלוונטיים לילדים ומתבגרים (0-21). עם הפרעות נפשיות והפרעות תנהגותיות.

התוכנית עונה על צרכי השטח לידע ממוקד יותר הנוגע לאוכלוסיית הילדים שלהם הפרעות אלו.

התוכנית שמה דגש על העמקת הקשר עם השדה, פיתוח דרכי הערכה והתערבות מבוססות מחקר בהפרעות אלו תוך העמקת הידע וההבנה של התחום הקוגניטיבי- ההתנהגותי, הרגשי, החברתי והתפקודי בקרב אנשים עם הפרעות אלו.

התכנית תתייחס להפרעות נפשיות וההתנהגותיות של הילדים והמתבגרים, כמו גם להבנה מערכתית, תיאורטית ומעשית של ההיבטים הפסיכולוגיים-התנהגותיים, החברתיים הרגשיים והתרבותיים הרלוונטיים.

 

תוכנית הלימודים כוללת קורסים בנושאים הבאים:

• תיאוריות מתקדמות בהפרעות נפשיות  והפרעות התנהגות

• סוגיות מתקדמות בהערכה של הפרעות נפשיות והתנהגותיות

• שיטות התערבות מבוססות מחקר

• מן התיאוריה לשדה (פרקטיקום)



להלן המסלולים הקיימים:

מסלול עם תיזה סה"כ 36 שש"ס בשנתיים לימודים (הכוללים הגשת 2 סמינריונים) ושנה שלישית מיועדת לכתיבת התיזה. בכפוף לתוכנית הלימודים לשנה"ל תשע"א.

מסלול ללא תיזה סה"כ 44 שש"ס בשנתיים לימודים (הכוללים הגשת 2 סמינריונים) ובתום הלימודים מתקיים מבחן גמר. בכפוף לתוכנית בשנתון.

 

להלן המסלולים הקיימים:

מסלול עם תיזה סה"כ 36 שש"ס בשנתיים לימודים (הכוללים הגשת 2 סמינריונים) ושנה שלישית מיועדת לכתיבת התיזה. בכפוף לתוכנית הלימודים לשנה"ל תשע"א.

מסלול ללא תיזה סה"כ 44 שש"ס בשנתיים לימודים (הכוללים הגשת 3 סמינריונים) ובתום הלימודים מתקיים מבחן גמר. בכפוף לתוכנית הלימודים לשנה"ל תשע"א.

 

למי מיועדת התוכנית:

• בוגרי תואר ראשון בחינוך מיוחד, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, ריפוי בעיסוק,עבודה סוציאלית, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, מדעי החיים.

• אנשי מחקר, מורים, מחנכים ומטפלים המתמחים בתחום ההפרעות הנפשיות ו/או הפרעות התנהגות.

* מומחים המעורים במחקר ומסוגלים לשלב בין פרקטיקה ומחקר

• תלמידי תעודת הוראה בחינוך מיוחד המעוניינים להתמחות בהפרעות רגשיות והפרעות  התנהגות.

 

אפשרויות תעסוקה:

מקום התעסוקה הטבעי של בוגרי החוג וההתמחות בהפרעות נפשיות  והתנהגותיות הוא במסגרת החינוך המיוחד (בתי ספר וכיתות קטנות בבתי ספר משלבים). ועם זאת הבוגרים עשויים למצוא תעסוקה מתאימה בכל מקום בו נמצאים ילדים עם הפרעות התנהגות והפרעות וקשיים רגשיים הזקוקים לתמיכה של חינוך מיוחד.

 

 דרישות קבלה:

בוגרי תואר ראשון, ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ או בחו"ל, בעלי ממוצע של 85 לפחות, בחינה באנגלית וראיון אישי.

 

 

מספר  

קורסי השלמות כלליים ומגמה/התמחות ספציפיים

נקודות

 

השלמות כלליות

 

319.1008  

מבוא לחינוך מיוחד  

2  

319.2177  

מבוא להתפתחות קוגניטיבית, רגשית וחברתית   

4  

319.1406  

מבוא ללמידה והגורמים המשפיעים על יעילותה  

2  

 

מגמה: הפרעות רגשיות ובעיות התנהגות

 

319.2203  

פסיכולוגיה אבנורמלית 

2  

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות למרכזת החוג בטלפון: 04-8249356/ 04-8249384 או דוא"ל: kvulkan@univ.haifa.ac.il

 

לצפייה בשנתון שנה"ל תשע"ו - לחץ כאן (קובץ PDF בחלון חדש)

לצפייה בשנתון שנה"ל תשע"ז - לחץ כאן (קובץ PDF בחלון חדש)

 מכתב כללי לסטודנטים אודות הרישום הממחושב לשנה"ל תשע"ו (קובץ PDF בחלון חדש)

רישום ממוחשב לתלמידי תואר שני שנה א' תשע״ו - לחוג לחינוך מיוחד (קובץ PDF בחלון חדש)

מערכת שעות לשנה"ל תשע"ז תואר שני במגמה להפרעות רגשיות ובעיות התנהגות - שנה א' (קובץ PDF בחלון חדש)

רישום ממוחשב לתלמידי תואר שני שנה ב' תשע״ו - לחוג לחינוך מיוחד (קובץ PDF בחלון חדש)

מערכת שעות לשנה"ל תשע"ז תואר שני במגמה להפרעות רגשיות ובעיות התנהגות - שנה ב' (קובץ PDF בחלון חדש)

Menu