סמליל אירוע ליל המדעניםבמסגרת ליל המדענים (קישור בחלון חדש) שייתקיים באוניברסיטת חיפה בשבוע הבא, יום שלישי 19.9.17, מעבדתה של ד״ר שרונה ט. לוי, תציג מספר עבודות מחקר, שבכל אחת מהן תהיינה התנסויות שמבקרים יוכלו להשתתף בהן.  
הציבור מוזמן להגיע, לפגוש את החוקרים מן המעבדה ולשוחח איתם על עבודותיהם. מיקום הצגת עבודות המעבדה טרם נקבע סופית אך יעודכן בהודעה זו לכשיוחלט.

פירוט העמדות להלן:

מערכות מורכבות - למידה והתפתחות
 ניהול: ג׳נאן סאבא
 
כימיה
 
אסנת זהר: ELI-Chem - הקשר הכימי - למידה על הקשר הכימי דרך תחושת כוחות בין-אטומיים
מודל ללמידה על הקשר הכימי דרך התנסות כאטום במשיכות ודחיות בין אטומים
המשגה חדשה ללמידת המבנה הכימי
המחקר בוחן כיצד התנסויות גופניות בתופעה עבורה חסרים אינטואיציות עשויות לפתח אינטואיציה חדשה


Zohar, A., & Levy, S.T. (2017).  Tug of War? The Dynamic Balance between Forces in a Chemical Bond. Paper accepted for oral presentation at the European Science Education Research Association (ESERA) conference, Dublin City University (Ireland), August 21st – 25th, 2017.
 


סיגל סמון: מי מפחד מהגז?  למידה על חומר בפאזה הגזית עם מודלים ומעבדות


Samon, S., & Levy, S.T. (2017). Micro-Macro Compatibility: When does a complex systems approach strongly benefit science learning? Science Education. DOI: 10.1002/sce.21301


 
יוצאים מן הכלל
שני גולדשטיין (מנחה):  Listening to Complexity  -  למידת אנשים עוורים באמצעות בסימולציות קוליות - Levy, Seeman & Butvinnick, 2017
סט של מודלים המיועדים לאנשים עוורים ללמידה של מערכות במדעים. איליה בוטביניק ויאיר סימן הכינו ספרייה של מודלים שנועדו למורים למדעים, כדי שיוכלו לזמן אותם לתלמידים עוורים.


Peleg, R., Levy, S.T., Lahav, O., Chagab, N., & Talis, V. (2016). Listening Versus Looking: Learning About Dynamic Complex Systems in Science Among Blind and Sighted Students. 12th International Conference of the Learning Sciences, 20-24 June, 2016, Singapore.


שחף טל - מתכוננים לאתגרים דרך משחק
הגברת תחושת מסוגלות באמצעות משחק.  פרוייקט של תואר ראשון במסגרת תכנית המצטיינים.





אלון הירש: רוכבים עם חלקיקים   Biking with Particles
מודלים ללמידה על אוירודינמיקה של רכיבה אופניים שיתופית לצורך עיצוב טקטיקות רכיבה בדבוקה במסגרת תחרות טריאתלון


Hirsh, A., & Levy, S.T. (2013). Biking with Particles: Junior triathletes’ learning about drafting through exploring agent-based models and inventing new tactics. Technology, Knowledge and Learning, 18, 9-37.
 


הגיל הרך
 
סלאם קודסי: בניה חופשית בגנים אנתרופוסופיים ובגנים רגילים


Kodsi, S . & Levy, S.T. (2017). Cognitive developmental aspects of constructive play in Normal and Waldorf Preschools: Technologies & Human Development. The 47th Annual Meeting of the Jean Piaget Society conference, San Francisco, June 8–10, 2017.


 ביאן מסארווה, הנחיה עם פרופ׳ חגית הל-אור: פיתוח אוריינות חישובית בקרב ילדים גן באמצעות פעילויות לא ממוחשבות (CS Unplugged)
 
דניה זקס: התפתחות ההבנה של מערכות חברתיות ופיזיקליות בקרב ילדים צעירים


 
סימולציות שיתופיות
 
ד״ר אילון לנגבהיים (מכון ויצמן, שותף) ואילת שוחט (הנחיה) - אני חלקיק, אנחנו חומר - MeParticle WeMatter
לימוד על מבנה החומר (נוזל, גז) דרך משחקי תפקידים.  סימולציה שיתופית/קבוצתית ללמידה על מבנה החומר ומעברי פאזה דרך התנסות כחלקיק בין חלקיקים.  המחקר בוחן את היתרונות היחסיים של diving in and stepping out in (להיות חלק מן הסימולציה, להסתכל עליה מבחוץ) ללמידה


Langhebeheim, E., & Levy, S.T. (2016).  ConfChem Conference on Interactive Visualizations forChemistry Teaching and Learning: Learning by Being – Playing Particles in the MeParticle-WeMatter Simulation. Journal of Chemical Education, 93(6), 1145-1147.






תמי גבאי: נהיגה בפקקים - TrafficJams!
פקקי תנועה - נוהגים ביחד בתנועה צפופה כדי ללמוד את תכונות הזרימה ודרכים להשפיע עליה, וחוקרים דרכים להגברת מהירות הנסיעה


Levy, S.T., Peleg, R., Ofeck, E., Tabor, N., Dubovi, I., Bluestein, S., & Ben-Zur, H. (submitted revision). Multiple Social Activities within a Constrained Responsive Environment: Discovering Principles of Congestion by Driving in Traffic Jams. Instructional Science.


 עינת פראים (לשעבר לייקין): עיר רפאים Ghost Town
לימוד גאוגרפיה עירונית של בידול והתפשטות עירונית דרך חקירת מודלים וסימולציות


Leikin, E., Almog, H., & Levy, S.T. (2010). Cross-domain learning about complex systems: Exploring models and participatory simulations for learning systems' concepts in ecology and geography (poster). Chais Conference on Instructional Technologies Research. Open University, Israel, February 10, 2010.

פרחיםהחוג לייעוץ והתפתחות האדם שמח לבשר על זכייתה של הסטודנטית לתואר שני מוריה טדלה, מהמגמה להנחיית קבוצות, במילגה נדיבה ע"ש מנחם בגין לשנת הלימודים תשע"ח מטעם משרד המדע והטכנולוגיה. הצעת התיזה הזוכה של מוריה, בהנחייתה של פרופ' מירי שרף, תבדוק את הקשר שבין טראומטיזציה משנית בקרב הדור השני לעליית יהודי אתיופיה לבין חמלה ומחוייבות.  
חברי החוג גאים בהישגה המרשים של מוריה ומעריכים את ההתארגנות המהירה, ההתלהבות והדבקות בנושא ואת כתיבת הצעה רהוטה באנגלית שזכתה להערכת השופטים. מאחלים לך הרבה הצלחה גם בביצוע עבודת התיזה.
איור המתאר חשיבה מחוץ לקופסההפקולטה לחינוך שמחה לבשר על פתיחת מחזור תשע"ח במגמה הייחודית בישראל לחקר החינוך האלטרנטיבי בחוג ללמידה, הוראה והדרכה.
 
הלימודים במגמה מזמנים לסטודנטים חשיפה ובחינה של מגוון שדות חינוכיים אלטרנטיביים קיימים. במגמה משולבים לימודים עיוניים ותיאורטיים לצד התנסויות פרקטיות וקורסים בנושאים ייחודיים שפותחו עבור תלמידי המגמה כמו "מיינפולנס", ולמידה מתודולוגית בשדה האלטרנטיבי, כל זאת במסגרת של קהילת למידה תוססת, המאפשרת שותפות מלאה של הסטודנטים בתהליך הלמידה והעשייה במגמה.

להורדת פלייר המגמה (קישור לקובץ PDF)
לדף המגמה באתר החוג
Menu